onsdag 24 september 2014

Dag 81

Sträcka: 31km
Totalt: 2403km
Från: Alhamn
Till: Lövskärs hamn
Väder: Sol med fruktansvärd NV vind på 10m/s.

Dagen började bra men tog riktigt snabbt en vändning mot det sämre så än en gång fick jag lägga min planerade rutt åt hyllan och välja ny rutt där jag åtminstone vet jag kan kriga och vinna mot naturens resurser. Så började med en riktigt tuff passage som erbjöd många kalla och blöta vågor. Mmm inte marabou. Fick en liten bonus under dagen istället dock då jag passerade Luleå flygplats och så många fina fåglar har jag inte sett sedan lumpen. Mycket trevligt och man kan inte låta bli att le när hela kroppen bedövas av ljudet från jas. Så med lite förnyade krafter efter att tittat på det så paddlade jag mig igenom Luleå hamn vilket fungerade som en stor vind strut och gav mig dagens första och bästa medvind. Kunde också surfa runt på vågen nästan hela vägen igenom hamnen där jag sista biten ner till Lövskärs hamn kunde sätta stopp för dagen.

Vid hamnen träffade jag en trevlig båtägare som gav till tillgång till en varm dusch och det är något speciellt att kunna tina upp sig själv efter en dags kyla och känselförlust i fingrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar