tisdag 23 september 2014

Dag 80

Sträcka: 25km
Totalt: 2372km
Från: Baggen
Till: Alhamn
Väder: Sol men med svidande 10m/s i ansiktet.

En kall natt kan jag lätt uttrycka nattens vila som då det blev kallt ute. Men efter lite frukost i magen som understöds av lite morgon brak så blir jag varm. Dessvärre är det att ta på sig sina kalla, blöta eller till dagens ära frusna kläder är mycket mentalt påfrestande. Inte kul. Inte alls. Men det går om man vill och jag är ju nära nu så då kan jag uthärda det mesta.
En annan grej är ju när jag skulle gå ner och sätta mig i kajaken. Den var frostig. Helt vit av frost och jag kunde rista in namn på den. Inte direkt det man önskar såhär på morgonen men gilla läget får man göra. Så det var bara till att bryta loss isen från packluckorna och knäcka loss det nu frusna neoprenet tills det kunde spänna runt luckorna igen. Suck. Väldigt tungt mentalt måste jag säga kylan är när man inte är klädd för väder.

Började iallafall att paddla och det var ännu en dag av hårt slit i motvind även om jag bitvis kunde vila då jag paddlade längs med en ö. Allt med turistande är över och jag är glad jag bara kunde ta mig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar