söndag 14 september 2014

Dag 71

Sträcka: 58km
Totalt: 2054km
Från: Vågön
Till: Storhällan
Väder: Sol med lite lätta vindar

Fick en speciell väckning då det vart revelj klockan sju av en sångröst som tyvärr inte är kvalificerad för idol. Fick sedan en annorlunda frukost upplevelse och det är verkligen trevligare med sällskap när mat intages. Dock var de norrländska mutantmyggen framme för det blåste och myggen vägrade att försvinna. Efter frukosten så följde jag med den andra gruppen första timmen därefter vek jag av för att fortsätta mot min egen destination. Blev ännu en sen paddelkväll och jag kommer inte i land förrän efter nattens inbrott. Tacksamt är iaf att kvällsrutinen sitter. Tyvärr erbjuder norrland mycket mygg just nu utöver ett fantastiskt landskap. Så snabbt ombyte till varma torra kläder och med lite mat magen var det hopp i säng som gällde. Tydligen hade bottentemperaturen varit nere på tre grader vilket gör kvällarna/nätterna till kalla saker. Sover varmt gör jag åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar