lördag 6 september 2014

Dag 63

Sträcka: 37km
Totalt: 1763km
Från: Enånger
Till: Kuggören, Hornslandet
Väder: Dimma, Motvind samt molnigt.

Efter att sovit ut i skön säng och morgonen lovade en bra dag så gav jag mig iväg med humöret i topp. Tyvärr skulle det visa sig att naturen hade en överraskning åt mig då jag knappt hant paddla runt udden innan dimman slog till. Så med examensdagen i navigering framför mig är jag glad jag fått många timmars träning innan. Så med kompassen inställd och synfältet begränsat till max 50-75 meter var det lite spännande att se vart jag skulle hamna.  Men det gick jättebra. Såg inte så mycket men det gick bra iaf. Sen vid lunchtid så försvann dimman och det blev fint väder igen i tre timmar även om vinden ökade nu med till runt 3 m/s.  Efter tretiden så blev det däremot molnigt och vinden höll i sig. Sen bara malde jag på och runt gick jag iland för jag var så himla trött på att se den extremt tråkigt kusten som här är.  Bara stenkross hela vägen och träslinjen börjar inte förrän 100 meter upp i landet så inte mycket att se på där iheller. Som sagt gick iland och åt för att sedan sova.  Hoppas på att kunna vakna lite tidigt och skriva ifatt dagboken samt hinna paddla lite längre distans imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar